Season: 2023
12.05-13.05.2023

News

Tačiau organizatoriai tikisi, kad publika tikrai nenuobodžiaus. Varžybos prasidės penktadienio pavakarę Mažeikiuose iškilmingu startu, po kurio ekipažų lauks 8,5 km greičio ruožas, kurį teks įveikti du kartus. Pirmojo greičio ruožo startas - 19.10 val., antrą kartą tą pačią atkarpą sportininkai pradės važiuoti nuo 20.15 val. „Manome, kad gegužės viduryje tikrai bus dar pakankamai šviesu, net ir paskutiniems startuojantiems ekipažams papildomų žibintų nereikės", - teigia ralio vadovas Edvinas Vašteris. Pirmieji kilometrai bus beveik nepažįstami lenktynininkams - pernai šis ruožas irgi buvo ralyje, bet tada sportininkai važiavo priešinga kryptimi.

Tradiciškai lenktynių centru tapdavo Viekšnių miestelis, tačiau šiemet viekšniškiai bus tik ralio žiūrovai: pagrindinė serviso zona bus Mažeikiuose, o pats ralio finišas – šalia Akmenės. Tačiau kompaktiškų lenktynių keliai bus daugeliui pažįstami, o atstumai tarp greičio ruožų nedideli. Todėl adrenalino mėgėjai galės pamatyti ne vieną greičio ruožą.

Šeštadienio ryte sportininkų lauks trumpiausias ralyje - 3,69 km ilgio greičio ruožas. Dažnai būtent pirmas naujos dienos ruožas tampa klastingu, bet šį sykį ekipažai galės „atsibusti“, nes antra šeštadienio atkarpa - kur kas rimtesnė - 9,13 km. Rytinėje ralio sekcijoje dar yra  4,25 km ruožas, po kurio ekipažai šitą trijų ruožų rinkinį įveiks dar sykį.

Po serviso pertraukos Mažeikiuose sportininkų lauks ilgiausias ralyje - 12,33 km - ruožas. Jo dalis buvo važiuojama ir pernai, tačiau organizatoriai rado galimybių jį modifikuoti. Bene patraukliausiu žiūrovams E. Vašteris vadina dešimtąjį ruožą, kurio ilgis 6,9 km. JĮ sportininkai irgi važiuos du sykiu, kaip ir ilgiausią ralio atkarpą.

O ralio finišui palikti du netoli Akmenės esantys ruožai, kuriuos vienintelius šiame ralyje ekipažai įveiks po vieną sykį - 6,05 ir 6,55 km. Iš viso ralyje ekipažų laukia daugiau nei 102 įskaitiniai kilometrai.

Į finišą Akmenėje pirmieji dalyviai turėtų atvažiuoti šeštadienį apie 19 valandą.

Reiks ir greičio, ir tikslumo

Šio regiono kelius ralio lenktynininkai mėgsta. Todėl organizatoriai neabejoja, kad į „ORLEN Lietuva“ ralį tikrai atvyks svečių iš Latvijos, kuriems kelionė iki Mažeikių nėra tolima. Kas iš, pavyzdžiui, Lenkijos ekipažų šiemet bandys kovoti visame šalies ralio čempionate, dar anksti spėlioti, tačiau patirtis žvyro trasose lenkams irgi reikalinga: kaimynų mūsų lenktynėse kasmet daugėja.

E. Vašteris pažymi, kad ralis bus greitas: „Aišku, darysime specialių greičio „gesinimo“ vietų, nes kai kurios atkarpos bus išties greitos. Tačiau mūsų ralį daugelis ekipažų giria ir dėl labai techniškų kelių, kuriuose atsiskleidžia tikrasis ekipažų meistriškumas“, - sako ralio vadovas.

Pernai liepos mėnesį vykusias lenktynes laimėjo Dominyko Butvilo ir Renato Vaitkevičiaus ekipažas, tada 36 sekundėmis aplenkęs Martyno Samsono ir Ervino Snitko duetą. Trečią vietą absoliučioje įskaitoje užėmė Giedrius Firantas ir Matas Valiulis, nugalėtojams pralaimėję 1.52 min.

Ypač atkakli kova prieš metus vyko 2WD įskaitoje: tada nugalėjo Roko Steponavičiaus ekipažas, vos 6 sekundėmis aplenkęs latvį Janį Vorobjovą.

Kas taps šių metų „ORLEN Lietuva“ ralio nugalėtoju, kol kas galima tik spėlioti. Organizatoriai neabejoja, kad kandidatų į nugalėtojo vardą, važiuojančių naujausia technika, bus pakankamai daug. O pamatyti pirmas šalies ralio čempionato etapo lenktynes galės visi norintys - ralį stebėti bus galima nemokamai.

Iki susitikimo Mažeikių ir Akmenės krašte gegužės 12-13 dienomis.